21 Temmuz 2019 Pazar

Özel Okullarda 21. YY Eğitim Liderliği



Özel Okullarda 21. YY Eğitim Liderliği

Özel okulların hızlıca çoğaldığı günümüzde, rekabet ortamının arttığı düşünülse de, yanlız bazı okullar ayakta hatta güncel kalabiliyor. Nedir bu okulları diğerlerinden farklı kılan özellikler?

Öğrenme Ortamında Rol Model Açık Görüşlü Okul Lideri ve Öğrenen Öğretmenler

Vizyon sahibi bir okul lideri, 21. yyda dünyadaki değişimi ve gelişimi takip ederek, yararı kanıtlanmış uygulamaları kurumuna getirebilen, açık görüşlü ve  risk alabilen bir liderdir. Okulun vizyonunun ve misyonunun yaşatılmasına liderlik eden, kendini sürekli yenileyen, geliştiren, öğrenen bir lider, öğretmenlerine ve idarecilere rol model olur. Eğitim kadrosunun eğitimini, gelişimini destekleyen, onları motive eden bir liderle, öğrenmeye ve kendini geliştirmeye  istekli öğretmenlerle dünyadaki yararlı gelişmeler ve uygulamalar kurumda daha kolay bir süreç içinde daha verimli olarak hayata geçecektir.
Öğretmenlerinin risk ve sorumluluk almasına teşvik eden bir liderlik takımı, başarılı uygulamaları, kaynakları, eğitimleri birbiri ile paylaşan, birbirlerine mentorluk yapan öğretmenler, pozitif ve motive edici bir kurum kültürünü, kurum içi işbirliğini ve  yaratıcılığı arttırır.  Öğretmenlerin güçlü yönlerini ortaya çıkaran, birbirleri ile etkileşime girmelerini sağlayarak, ortak planlama ve birbirlerinden öğrenmelerini sağlayan lider ve liderlik takımı, öğretmenlerin öğrenim ve öğretim lideri olmalarını sağlarlar.
Öğrenen ve kendini geliştiren öğretmenler, öğrencilerinin hazır bulunuşluklarını, ilgi alanlarını ve öğrenme modellerini dikkate alarak, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre farklılaştırılmış ders planları hazırlar, uygular ve öğrencilerin öğrenmelerini farklılaştırılmış tekniklerle değerlendirirler.
Teknoloji uygulamalarını hayata geçiren, sadece sınıf içini değil, farklı öğrenme ortamlarını da kullanan öğretmenler, öğrencilerin öğrenme süreçlerinde birer rehberdir. Klasik öğrenme ortamının digital öğrenme ortamı ile harmanlandığı, yaparak yaşayarak öğrenmenin temel olduğu, grup çalışmalarının ve tartışmaların kullanıldığı öğrenme ortamlarında, öğrencilerin öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu almaları ve aktif öğrenen olmaları sağlanır. Öğrendikleri arasında bağlantı kurabilen,  öğrendiklerini gerçek hayata transfer edebilen, gerçek yaşam sorunlarına çözüm arayan öğrenciler doğar.  
Okul-aile ilişkisini iyi yönetebilen bir kurum, kendini, öğretim sistemi ve uygulamalarını velilerine daha sağlıklı bir şekilde aktarabilir. Velilerini öğrenme ortamına dahil eden, velileri ile pozitif iletişim içinde olan okullara velilerin inancı ve güveni yüksektir. Okulun eğitim öğretim sistemi ve yaklaşımları evden de desteklendiğinde meraklı,düşünen, araştıran sorgulayan, açık görüşlü, ilkeli, duyarlı, dengeli ve dönüşümlü düşünen bir profile sahip olarak yetişen ve gelişen çocuklar birer dünya vatandaşı olarak hayata katkıda bulunurlar ve öğrenmeye her daim tutku ile bağlı olurlar.
                                                                                                            Pelin Üster
                                                                                             Psikolog, Mentor ve Eğitim Lideri
                                                                                                            21.07.2019

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder